با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات
زبان‌شناسی اجتماعی
بررسی پاسخ به تمجید دانشجویان ایرانی زبان انگلیسی در شبکۀ اجتماعی اینستاگرام در چارچوب میز-آره والو

عزیزه چالاک؛ علی درخشان

دوره 4، شماره 2 ، خرداد 1400، ، صفحه 41-52

https://doi.org/10.30473/il.2021.55826.1415

چکیده
  در میان کنش‏های کلامی روزانه، تمجید و پاسخ به آن از جایگاه پربسامد و از بار فرهنگی-جامعه‏شناختی ویژه‏ای برخوردار است. از این رو، پژوهش حاضر به بررسی پاسخ به تمجید از دیدگاه زبان‌شناسی اجتماعی می‏پردازد. بدین منظور، تعداد 360 پاسخ به تمجید از 60 دانشجوی ایرانی زن و مرد در رشتۀ آموزش زبان انگلیسی از اینستاگرام جمع‏آوری گردید. ...  بیشتر